Villkor för användande

Villkoren för medlemmar av Stichting WebwinkelKeur

 

Index:

Artikel 1 - definitioner

Artikel 2 – identitet av entreprenören

Artikel 3 – tillämpningsområde

Artikel 4 – erbjudandet

Artikel 5 – avtalet

Artikel 6 - ångerrätt

Artikel 7 - kostnader vid ångerrätt

Artikel 8 – uteslutning av den ångerrätt

Artikel 9 – priset

Artikel 10 - efterlevnad och garanti

Artikel 11 – leverans och utförande

Artikel 12 – fortsatt prestanda kontrakt: varaktighet, uppsägning och förlängning

Artikel 13 - betalning

Artikel 14 – klagomålsförfarande

Artikel 15 - tvister

Artikel 16 – ytterligare eller andra villkor

 

Artikel 1 - definitioner

De termer som används i dessa definieras allmänna villkor enligt följande:

  1. Cooling - off period: perioden som konsumenten kan göra använda av sin ångerrätt;
  2. Konsumenternas : den fysiska person som inte agerar inom ramen för ett yrke eller business och träder i ett distansavtal med entreprenören;
  3. Dag : kalenderdag;
  4. Varaktighet transaktion : ett avstånd kontrakt avseende med en serie av produkter eller tjänster, vars leverans eller köp sprids i tid;
  5. Varaktigt medium : någon lagringsenhet som tillåter konsumenten eller entreprenören för att lagra information lämnas till honom personligen ska lagras på ett sätt att framtida samråd och oförändrad återgivning av informationen är möjlig.
  6. Ångerrätt: möjligheten för konsumenten att – inom den svalkar period - avanmäla distansavtalet;
  7. Modell form : modell form att entreprenören gör tillgängliga för konsumenten och att konsumenten kan fylla i när han vill utöva sin ångerrätt;
  8. Entreprenör : den fysiska eller juridiska person som erbjuder produkter eller tjänster till konsumenter på avstånd;
  9. Distansavtal: ett kontrakt som ingås inom ramen för ett organiserat system för företagaren, med användning av ett eller flera medel för distanskommunikation
  10. Teknik för distanskommunikation : medel som kan användas för att ingå ett avtal utan att konsumenten och företagaren uppfylls samtidigt på samma plats.
  11. Regler och villkor: dessa generella regler och villkor för företagare.

 

Artikel 2 – identitet av entreprenören

 

Slimex 15 kosttillskott -Ds. Martin Luther Kingweg 160 F - 1504 DA Zaandam Nederland

E-mailadres: info@slimex15-Supplements.EU

Tel nummer: 0031 (0) 85-3031396 (måndag till fredag 09:00 till 17:30)

Handelskammaren 62048074

Momsregistreringsnummer: NL854616275B01

 

 

Artikel 3 – tillämpningsområde

  1. Dessa regler och villkor gäller för varje erbjudande av entreprenören och de avstånd avtal eller order mellan entreprenör och konsument.
  2. Innan avståndet avtalet ingås, kommer att texten i dessa regler och villkor göras tillgänglig till konsumenten på ett sådant sätt att det enkelt kan lagras på ett varaktigt datamedium av konsumenten. Om detta inte är praktiskt möjligt, innan distansavtalet ingås, entreprenören kommer indikerade att den kan granskas och på begäran av konsumenten kommer att skickas utan kostnad
  3. Om distansavtalet ingås elektroniskt, utan hinder av föregående stycke och innan distansavtalet ingås, kan texten i dessa regler och villkor göras tillgänglig för konsumenten elektroniskt på ett sådant sätt att konsumenten enkelt kan lagra dem på ett varaktigt medium. Om detta inte är praktiskt möjligt, innan distansavtalet ingås, indikeras det där villkoren med elektronik medel kan hittas och att de, på konsumentens begäran, elektroniskt eller annars skickas kostnadsfritt.
  4. Utöver dessa villkor specifika produkten eller tjänsten villkor gäller, andra och tredje styckena skall gälla i tillämpliga delar och konsumenten kan, i händelse av motstridiga villkor alltid relä på den tillämpliga bestämmelsen som är mest förmånlig för honom.
  5. När en eller flera bestämmelser i dessa villkor är ogiltig eller förstörs helt eller delvis, avtalet och resten av dessa användarvillkor och den relevanta bestämmelsen kommer att ersättas av en bestämmelse täcker som originalet så mycket som möjligt.
  6. Situationer som inte regleras i dessa regler och villkor, bör bedömas 'i anda' av dessa regler och villkor.
  7. Brist och klarhet om tolkningen eller innehållet i den e eller flera bestämmelser i våra regler och villkor, måste förklaras 'tot ande' av dessa regler och villkor.

 

Artikel 4 – erbjudandet

  • Om ett erbjudande är föremål för en begränsad tid eller villkor, kommer detta att uttryckligen nämnas.
  • Erbjudande i webbshopen är utan skyldighet. Företagaren har rätt att ändra och anpassa erbjudandet.
  • Erbjudandet innehåller en fullständig och korrekt beskrivning av de produkter/tjänster som erbjuds. Beskrivningen är tillräckligt utförligt för en ordentlig bedömning av erbjudandet av konsumenten som möjligt. Om företagaren använder illustrationer, är detta en sann bild av de produkter/tjänster som erbjuds.
  • Alla bilder, specifikationer och data i erbjudandet är vägledande och ge inte upphov till kompensation eller upplösning av avtalet.
  • Varje erbjudande kommer att innehålla sådan information att det är klart för konsumenten vilka rättigheter och skyldigheter är involverade i att acceptera erbjudandet. Detta gäller särskilt:
    1. priset inklusive skatter;
    2. höjden av eventuella fraktkostnader;
    3. det sätt på vilket avtalet skall ingås och vilka åtgärder detta kommer att kräva;
    4. om ångerrätten gäller;
    5. arrangemangen för betalning, leverans och prestanda för avtalet eller ordern.
    6. tidsfristen för att acceptera erbjudandet eller den period inom vilken entreprenören garanterar det offererade priset;
    7. priset för distanskommunikation, om kostnaden för att använda teknik för distanskommunikation beräknas på en annan grundval än grundavgiften för kommunikationsmedel som används;
    8. om avtalet är arkiverat efter dess avslutning, och hur konsumenten kan konsultera den;
    9. det sättet där konsumenten kan rätta till den information som föreskrivs i avtalet, innan agreemen't;.
    10. Andra språk, bredvid nederländska, ett avtal kan anges;
    11. Uppförandekod som entreprenör har överensstämmer och instruktioner där konsumenten kan hitta uppförandekoden digital;
    12. Minimitiden för avståndet avtalet en Spellängd transaktion.

 

Artikel 5 – ingående av avtal

  1. Avtalet är omfattas av bestämmelserna i punkt 4 i denna artikel, ingås vid konsumenten accepterar erbjudandet och uppfyller motsvarande villkor.
  2. Om konsumenten har accepterat erbjudandet elektroniskt, bekräftar entreprenör elektronisk innebär mottagandet av ordern utan dröjsmål. Så länge ordern inte bekräftas av entreprenören, kan konsumenten häva eller frånträda avtalet utan kostnad.
  3. Om avtalet ingås elektroniskt, entreprenören skall vidta lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att säker elektronisk överföring av data och säkerställer en säker webbmiljö. Om konsumenten kan betala elektroniskt, kommer företagaren vidtar lämpliga säkerhetsåtgärder.
  4. Den entreprenör kan-inom lagstadgade ramverk - fråga om konsumentens förmåga att infria sina betalningsförpliktelser, samt fakta och faktorer som är viktiga för en ansvarig ingå distansavtalet. Om företagaren på grundval av denna forskning har goda skäl träder inte i avtalet, har han rätt att neka en order eller begära särskilda villkor.
  5. Entreprenören kommer att lägga till produkten eller tjänsten följande information, skriftligen eller på ett sådant sätt att konsumenten kan lagra det på en tillgänglig varaktigt medium:
  6. a. adressen till verksamhetsställe av entreprenören;
  7. b. villkor som och det sätt som konsumenten kan göra använda av rätten till återkallande, eller ett klart uttalande om uteslutandet av ångerrätten;
  8. c. information om befintliga after-sales service och garantier.
  9. d. villkor i artikel 4 punkt 3 av dessa inspelade data, om inte entreprenören har redan gett konsumenten informationen före genomförandet av kontraktet.

e. kraven för uppsägning av avtalet om avtalet har en löptid på mer än ett år eller på obestämd tid.

  1. I händelse av en Spellängd transaktion gäller föregående stycke endast för den första leveransen.
  2. De avtal eller order anges under förutsättning att tillräcklig tillgänglighet av produkter.

 

Artikel 6 – ångerrätt

Leverans av produkter:

  1. Vid ett köp har en konsument möjlighet att häva avtalet i 14 dagar utan att ange någon anledning. Denna period inleds dagen efter mottagandet av alla produkter av konsumenten eller en konsumenten meddelade representant.
  2. Under betänketiden, skall konsumenten hanterar produkten och förpackningen med omsorg. Han kommer bara packa upp eller använda produkten i utsträckning som är nödvändig för att bedöma om han vill behålla produkten. Om han utövar sin ångerrätt, kommer han att ha produkten och om rimligen möjligt-i ursprungligt skick och förpackning returneras till entreprenören, enligt rimliga och tydliga instruktioner som tillhandahålls av entreprenören.
  3. Om konsumenten vill använda sin ångerrätt är han skyldig att göra detta känt för företagaren inom 14 dagar från mottagandet av alla produkter. Konsumenten kan göra detta med hjälp av standardformuläret. Efter konsumenten uttryckt vilja att göra användningen av sin ångerrätt, konsumenten skall returnera produkten inom 14 dagar till entreprenören. Konsumenten måste bevisa att produkterna returneras i tid, till exempel genom ett proof of postutdelningen.
  4. Om konsumenten i slutet av den lagstadgade perioden i punkt 2 och 3 i denna artikel inte har uttryckt som vill göra bruk av sin rätt till återkallande eller produkten inte har återlämnats till entreprenören, försäljning är ett faktum.

Leverans av tjänster:

  1. Vid tillhandahållande av tjänster, kan konsumenten häva avtalet utan att ange något skäl inom 14 dagar efter ingåendet av avtalet.
  2. För att utnyttja sin ångerrätt skall informerar konsumenten entreprenören enligt rimliga och tydliga instruktioner som tillhandahålls av entreprenören.

 

Artikel 7 - kostnader vid ångerrätt

  1. Om konsumenten utövar sin ångerrätt, är kostnaderna för återvändande helt för kontot för konsumenten.
  2. Om konsumenten har betalat ett belopp, skall entreprenören se till att användningen av hans rätt, .den hela beloppet inom 14 dagar efter konsumenten uttryckt vilja att göra återbetalas till konsumenten. Konsumenten måste bevisa att de levererade varorna returneras, till exempel genom ett proof of postutdelningen

 

Artikel 8 – uteslutning av ångerrätt

  1. Företagaren kan utesluta ångerrätten för konsumenten som föreskrivs i punkt 2 och 3 i denna artikel. Uteslutandet av het ångerrätten är giltigt endast om entreprenören säger detta tydligt i erbjudandet, åtminstone i tid för ingående av avtalet.
  2. Uteslutning av ångerrätt är endast möjligt för produkter:
  3. Att entreprenören har fastställts i enlighet med enligt konsumentens anvisningar;
  4. Som är tydligt personliga natur;
  5. Som inte kan återlämnas på grund av deras natur.
  6. Som snabbt förfall eller bli absolut;
  7. Priset som är föremål för svängningar på finansmarknaden som företagaren har ingen påverkan;
  8. För enskilda tidningar och tidskrifter;
  9. För ljud- och videoinspelningar och datorprogram vars konsumenten har brutit förseglingen;
  10. Hygienprodukter som är förseglade och som konsumenten har brutit förseglingen.
  11. Uteslutning av ångerrätt är endast möjligt för tjänster:
  12. på boende, transporter, restaurang och fritid som måste utföras på ett visst datum eller under en viss period.
  13. tjänster som leverans med uttryckligt samtycke från konsumenten började innan den ångerfrist har löpt ut.
  14. Betting och lotterier.

 

Artikel 9 – priset

  1. Under den period som nämns i erbjudandet, öka priserna på de produkter/Tjänsterna som erbjuds inte, förutom priser förändras på grund av förändringar i momssatser.
  2. Tvärtemot föregående punkt kan företagaren erbjuda produkter vars priser är föremål för svängningar på finansmarknaden utanför entreprenörens kontroll, med rörliga priser. Dessa svängningar och det faktum att alla priser är variabeln kommer att nämnas i erbjudandet.
  3. Prishöjningar inom 3 månader efter ingåendet av avtalet tillåts endast om de är resultatet av lagstadgade regler eller bestämmelser.
  4. Priser ökar formulär 3 månader efter kontraktet var avslutar är endast tillåtna om avtalats i förväg med entreprenören och:
  5. de är resultatet av lagstadgade regler eller bestämmelser; eller
  6. konsumenten har rätt att häva avtalet på dagen då priserna öka träder i kraft.

5. alla priser som anges är inklusive moms.

6. alla priser är föremål för tryckfel. Företagaren ansvarar inte för tryckfel. Genom tryckfel i

Entreprenör är inte skyldig att leverera produkten enligt det felaktiga priset.

 

Artikel 10 – efterlevnad och garanti

  • Företagaren garanterar att het produkter eller tjänster uppfylla kontraktet, de specifikationer som anges i erbjudandet, rimliga kraven i tillförlitlighet eller användbarhet och på dagen för ingående av de avtal befintlig rättslig bestämmelse och/eller myndighetsföreskrifter. Om enades entreprenörerna också staterna att produkten är lämplig för än normal användning.
  • En garanti av entreprenör, tillverkaren eller importören ändrar inte den juridiska rättigheter och anspråk som konsumenten kan hävda enligt avtalet med entreprenören.
  • Eventuella defekter eller fel produkter levererade skall rapporteras skriftligt till företagarna med X dagar/veckor efter leverans. Retur av produkter måste göras i den ursprungliga förpackningen och nytt tillstånd.
  • Garantiperioden för företagaren motsvarar fabriken garantiperioden. Entreprenören är inte ansvarig för den ultimata lämpligheten av produkter för varje enskild tillämpning av konsumenten, inte heller för råd om användning eller tillämpning av produkterna.
  • Garantin gäller inte om:
  • De levererade varorna har blivit reparerad och/eller ändras av tredje part och/eller konsumenten.
  • De levererade varorna utsätts för onormala förhållanden eller annars behandlas ovarsamt eller i strid med anvisningarna av entreprenören och/eller på förpackningen.
  • Inferiorly i hela eller delvis är en följd av reglerna att regeringen har bett eller frågar om natur eller kvalitet av använt material.

 

Artikel 11 – leverans och utförande ordning

  1. Entreprenören kommer att ta största möjliga omsorg i mottagning och utförande eller leverans av order och tjänster.
  2. Platsen för leverans är den adress som konsumenten har anmält till entreprenören.
  3. Accepterade order skickas omgående, men senast 30 dagar efter beställning-meddelande, om inte konsumenten har gett tillstånd att en längre leveransperiod efterlevs. Om leveransen är försenad, eller om en beställning inte eller endast delvis genomförs, konsumenten får ett meddelande och har rätt att häva avtalet utan påföljd.
  4. Alla leveranstider är vägledande. Överstiger en term ger konsumenterna ingen rätt till ersättning.
  5. Vid upplösning i enlighet med punkt 3 i denna artikel återbetalar entreprenören det belopp som konsumenten redan har betalat så snart som möjligt men inte senare än 14 dagar efter upplösning.
  6. Om leverans av en beställd produkt visar sig omöjligt, kommer att entreprenören försöka ge en ersättningsprodukt. Senast när leverans sker, kommer det att rapporteras att en ersätter artikel levereras. Ångerrätten kan inte uteslutas vid byte artiklar. Kostnader för eventuella returutleveransen skall bäras av entreprenören.
  7. Risken för skador eller förlust av produkter vilar på entreprenören upp till tidpunkten för leverans till konsumenten, såvida inte annat uttryckligen överenskommits. Till leverans uppfylls förpliktelse av entreprenören, när ordern erbjuds till konsumenten en gång.

 

Artikel 12 - varaktighet transaktioner: varaktighet, uppsägning och förnyelse

Avbokning

  1. Om konsumenten har ingått ett kontrakt på obestämd tid, som sträcker sig till regelbunden leverans av varor (inklusive el), när som helst kan han avsluta det under de gällande reglerna vid uppsägning och på högst en månads uppsägningstid.
  2. Konsumenten som hade ingåtts för en bestämd period, som sträcker sig till regelbunden leverans av varor (inklusive el) eller tjänster, kan när som helst före utgången av den fastställda tiden säga upp avtalet enligt de gällande reglerna vid uppsägning och ett meddelande om en månad.
  3. Konsumenten kan, för de avtal som nämns i föregående stycken:
  4. avsluta och inte begränsas till avbokning vid någon tidpunkt eller under en viss period;
  5. avbryta åtminstone på samma sätt som de ingås av honom;
  6. avbryta till den samma uppsägningstiden som entreprenören uppställt för sig själv.

Förnyelse

  1. Konsumenten som hade ingåtts för en bestämd period, som sträcker sig till regelbunden leverans av varor (inklusive el) eller tjänster, kan inte automatiskt utvidgas eller förnyas för en bestämd period.
  2. Oaktat föregående punkt, ett avtal som ingåtts för en bestämd period, som sträcker sig till regelbunden leverans av dagliga eller veckovisa dagstidningar och tidskrifter kan förnyas genom tyst medgivande för en bestämd period av högst tre månader, om konsumenten har möjlighet att avbryta utökade avtalet i slutet av förlängningen med en uppsägningstid på en månad.
  3. Ett avtal för en bestämd period, som sträcker sig till regelbunden leverans av varor (inklusive el) eller tjänster, kan bara förlängas på obestämd tid om konsumenten kan avbryta när som helst med en uppsägningstid på högst en månad och ett meddelande om högst tre månader, med ett avtal som sträcker sig till vanliga, men mindre än en gång i månaden , att leverera Dagstidningar, veckotidningar och tidskrifter.
  4. Ett avtal för en bestämd period, som sträcker sig till leverans av en rättegång eller inledande av dagstidningar, veckotidningar och tidskrifter (utvärderings- eller introduktionsversion prenumeration) kommer att vara slut automatiskt och fortsätter inte automatiskt efter den utvärderings- eller introduktionsversion. \

 

Varaktighet

  1. Avtal med löptid på mer än ett år kan avbokas efter ett år när som helst och med en uppsägningstid på högst en månad, såvida inte de skälighet och rättvisa är en invändning mot uppsägning före överenskomna varaktighet.

 

Artikel 13 - betalning

  1. Långt att inte annat överenskommits, måste de belopp som konsumenten är skyldig betalas inom 7 arbetsdagar efter speluppehållet f.d. artikel 6 punkt 1. Vid ett avtal om att tillhandahålla en tjänst, har belopp som ska betalas inom 7 dagar efter att konsumenten har fått bekräftelse på avtalet.
  2. Konsumenten är skyldig att rapportera felaktigheter i betalningens uppgifter tillhandahålls eller anges utan dröjsmål till företagaren.
  3. Vid utebliven betalning i enlighet med lagstadgade begränsningar har entreprenören rätt att avancera till de rimliga kostnaderna för konsumenten att debitera.

 

Artikel 14 – klagomålsförfarande

  1. Entreprenören har ett klagomålsförfarande och hanterar klagomål genom att fylla klagomålsförfarandet.
  2. Klagomål om prestanda för ett kontrakt eller en order ska vara fullt och tydligt beskrivs och inges till entreprenören inom 7 dagar efter konsumenten har funnit brister.
  3. Klagomål hanteras inom 14 dagar från mottagandet. Om ett klagomål kräver längre handläggningstid, entreprenören, inom 14 dagar, svarar med ett budskap om kvitto och en indikation när konsumenten kan förvänta oss ett mer detaljerat svar.
  4. Om klagomålet inte kan lösas i gemensamma samrådsmöten, uppstår en tvist som är mottagliga för tvistlösning.
  5. Klagomål som inte kan lösas i gemensamma samrådsmöten, har konsumenten möjlighet att kontakta Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl). Stichting WebwinkelKeur kommer att medla gratis. Om det finns ingen lösning efter medling, konsumenten har möjlighet att lämna klagomålet till Stichting GeschilOnline, Stichting GeschilOnline bindande. Konsumenten och företagaren håller med detta bindande beslut. Inlämnande av en tvist till skiljeförfarandet är inte gratis. Konsumenten måste betala kostnaderna för skiljeförfarandet. Dessutom kan bor i EU använda europeisk tvist resolution plattform för att lämna ett klagomål för att nå en förlikning. Denna plattform är tillgänglig på http://ec.europa.eu/odr , men vi skulle råd att först kontakta Stichting WebwinkelKeur.
  6. En klaga behöver inte avbryta entreprenören hans förpliktelser, om inte entreprenörerna anger i annat skriftligt.
  7. Om konsumenten klagomålet är välgrundat, har entreprenören möjlighet att ersätta eller reparera de levererade produkterna gratis.

 

Artikel 15 - tvister

  1. Nederländsk lag skall gälla uteslutande eventuella tvister, avtal och beställningar, även om konsumenten är bosatt utomlands.
  2. Försäljning Wienkonventionen tillämpas inte.

 

Artikel 16 – ytterligare eller andra villkor

Ytterligare undantag från dessa allmänna regler och villkor måste inte vara till nackdel för konsumenten och bör registreras skriftligen eller på ett sådant sätt att de kan lagras på ett lättillgängligt sätt på ett varaktigt medium av konsumenten.